Kommande evenemang och allmän info!

Hej Axlar och Stinor,

Axels Industriråd (AIR), dvs Axels och Stinas Gamylers (ASG) alumnförenings styrelse har haft sitt strategimöte den 2.2.2018. Under strategimötet planerades ASGs verksamhet för året 2018 och detta nyhetsbrev är till för att informera medlemmarna om föreningens evenemang.

Den 24 april besöker vi Sandvik Mining and Construction Oy i Åbo. Efter exkursionen sammankallas ASG till årsmöte med start kl.15.15. Alla medlemmar är hjärtligt välkomna till mötet. På mötet behandlas stadgeenliga ärenden.

I höst uppmärksammar Fakulteten för Naturvetenskaper och Teknik (FNT) Åbo Akademis 100-års jubileum genom att ordna en megasitz den 26 oktober. Det blir ett jättestort evenemang där alla naturvetare kommer att delta. Alla institutioner kommer att ha eget dagsprogram och kemitekniken kommer att inleda med lunch. Denna megasitz kommer i år  att ersätta den traditionella Multiårskurssitzen och till sitzen på kvällen är alla ämnen inom FNT inbjudna. Sätt detta datum i kalendern redan nu!

Den 6 november ordnas AIR seminarium under baalveckan och veckan avslutas med Kemistklubbens 95 års jubileumsårsfest den 10 november.

Kom ihåg att märka dessa evenemang i era kalendrar och hoppas att vi ses under året 2018 i sann alumnanda.

ASGs aktiviteter kan även hittas på vår hemsida: asg.abo.fi.

Kemistklubben sköter ASG:s löpande ärenden. Ifall du funderar på något eller annars vill kontakta oss kan du kontakta Kemistklubbens styrelse.

Tel: 02-231 4362

e-post: kk(at)abo.fi